maandag 14 november 2011

Voorlichting in het kader van Sint-maarten

Voorlichting in het kader van Sint-maarten
 Van een van onze Puppycoaches, Manon Tromp met goldendoodle Doodle,  kreeg ik het verzoek om voorlichting te komen geven ter ondersteuning van de actie Eerst voor een ander en dan voor jezelf. De kinderen gaan eerst geld op halen voor een goed doel, om daarna in de avond uren met een lampionnetje lang de huizen te gaan . Zo wordt op de st.Nicolaasschool in Nibbixwoud aandacht besteed aan Sint-maarten.

Natuurlijk heb ik aan dat verzoek gehoor gegeven, want wij kunnen voor onze puppycoaches wel wat geld gebruiken. Manon heeft van de Martin Gaus Geleide en Hulphondenschool een pup “Doodle”, haar zoon is leerling op de school. Ik was ruim op tijd aanwezig, gelukkig was de huismeester ook al aanwezig zodat ik met Sita ( Mijn Geleidehond) niet voor de deur hoefde te blijven staan. Ik heb voor de voorlichting altijd brillen bij mij, met een oogziekte, wat stokken en mijn hond natuurlijk. Ik vertel dan altijd wie en wat ik ben en vertel wat de Stichting doet en onderbouw dat met een ervaringspraatje. De kinderen mogen mij en Manon alles vragen, na dit alles laat ik de brillen rond gaan en mogen een paar kinderen een parcourtje lopen. We leggen dan wat obstakels neer en  in dit geval onze twee honden. Na deze ervaring lieten wij de docenten met een bril en hond lopen om te ervaren hoe het is om afhankelijk te zijn met stok en hond. Iedereen vond het een indrukwekkende ervaring. En wij hebben veel vragen kunnen beantwoorden. Verschillende leerlingen hadden op rtv Noord-Holland gehoord, van die mevrouw die haar hond een rotje had gekregen waardoor hij helemaal van streek was. Ik heb daar ook nog aandacht aan besteed, gelukkig had ik dat ook gehoord en kon ik daar ook goed op inspringen. Hierna waren ze goed gemotiveerd door iedereen om op stap te gaan. Om 14.30 werd het startsein door de docenten gegeven en om  16.00 uur was er duizend euro opgehaald voor de Stichting Gaus Geleide en Hulphonden. Na afloop had de Manon voor ieder kind een cupcake als dank  gebakken

Ik wil iedereen hartelijk danken voor alles wat zij hebben gedaan om deze actie te doen slagen. Vooral de puppycoach van Doodle en haar familie wil ik hartelijk danken want zij hebben er heel veel tijd en energie in zitten. Het hele gezin heeft zich ingezet voor deze actie.
Nogmaals Hartelijk dank,

Ria van der Ploeg en Manon Tromp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten